Unohdetut muistot

Ihminen ilman muistoja on kadotettu ihminen.

Armand Salacrou


Päivät ovat kirjakääröjä: kirjoita niihin se, minkä haluat muistettavan.

Juutalainen sananlasku


Nautinnon koetin on sen jättämä muisto.

Jean Paul


Mitkään elämän päivät eivät ole niin ikimuistettavia kuin ne, jotka mielikuvituksen kosketus saa värähtelemään.

Ralph Waldo Emerson


En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.

Groucho Marx


Unohdamme siksi, että meidän on pakko, emmekä siksi, että niin tahdomme.

Matthew Arnold


Sellainen minä olen. Joko minä unohdan heti tai en unohda koskaan.

Samuel Beckett


Ulkoaoppiminen ei ole oppimista, vaan sen hallussapitoa, mikä on annettu muistin huomaan.

Michel de Montaigne


On monia, joista ei tule ajattelijoita vain siksi, että heidän muistinsa on liian hyvä.

Friedrich Nietzsche


Hyvä omatunto on usein velkaa huonolle muistille.

Frithiof Brandt


Kaikki valittelevat muistiaan, mutta kukaan ei arvostelukykyään.

Francois de la Rochefoucauld


Muisti heikkenee, jollet harjoita sitä.

Cicero


Muisto on ainoa paratiisi, josta meitä ei voi karkottaa.

Jean Paul


Mutta minulla on muistoni, niitä ei voi minulta riistää.

H. C. Andersen

Ei kommentteja: